Ogłoszenia ikonka

Uwaga – zmiana adresu e-mail: sekretariat@spkornatka.dobczyce.pl

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
ŚREDNIAKI – MARZEC

 

Zwierzęta sprzed milionów lat

  • Poznanie wyglądu i nazw wybranych dinozaurów.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania.
  • Rozwijanie sprawności manualnych i umiejętności konstrukcyjnych.
  • Wyrabiamy umiejętność reagowania na dźwięki muzyki, zmiany dynamiki i tempa.
  • Utrwalenie wiedzy o świecie prehistorycznym, rozwijanie wyobraźni.
  • Rozwijanie zainteresowań badawczych.

Pogoda marcowa

  • Zachęcanie do obserwacji zmian atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia.
  • Zapoznanie z symbolami pogodowymi.
  • Rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji.
  • Zapoznanie ze znaczeniem przysłowia ,,W marcu jak w garncu”.
  • Zapoznanie z pierwszymi oznakami wiosny.
  • Określanie, czego rośliny potrzebują do życia.
  • Założenie przedszkolnego ogródka.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

Wiosno, ach to ty!

  • Zapoznanie z ptakami przylatującymi wiosną do Polski.
  • Zdobywanie informacji na temat wiosny.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania.
  • Dostrzeganie związków między przyczyną a skutkiem.
  • Określanie kim jest ogrodnik i czym się zajmuje.
  • Rozwijanie przyjaznych stosunków z rówieśnikami.

Mamy różne charaktery

  • Rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji.
  • Poszerzanie wiedzy o emocjach.
  • Rozwijanie umiejętności odróżniania zachowań pozytywnych od negatywnych.
  • Wypowiadanie się na temat swoich talentów.
  • Rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie.
  • Kształtowanie postaw prospołecznych.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
ŚREDNIAKI – LUTY

 

Zwierzęta zimą

  • Zdobywanie informacji na temat prawidłowego dokarmiania ptaków, zachęcanie do niesienia ptakom pomocy w czasie zimy.
  • Utrwalanie znajomości nazw ptaków zimujących w Polsce.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania.
  • Zachęcanie do zgodnych zabaw zespołowych oraz kulturalnego odnoszenia się do siebie.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Dbanie o estetykę wykonywanej pracy plastycznej.
  • Budzenie zainteresowania muzyką.

Baśnie, bajki, bajeczki

  • Rozwijanie umiejętności odróżniania informacji prawdziwych od nieprawdziwych.
  • Poszerzanie wiedzy o baśniach.
  • Kształcenie umiejętności poprawnego budowania zdań.
  • Rozwijanie umiejętności ustalania równoliczności zbiorów.
  • Rozwijanie wyobraźni, pamięci i logicznego myślenia.
  • Uczestniczenie w improwizacji muzycznej z użyciem instrumentów.
  • Rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych.

Kosmos

  • Rozwijanie zainteresowań tematyką dotyczącą kosmosu.
  • Wzbogacanie wiadomości dzieci na temat planet.
  • Wzbogacanie zasobu słownictwa.
  • Poszerzanie doświadczeń plastycznych.
  • Poznawanie zastosowania globusa.
  • Wdrażanie do współdziałania w grupie.
  • Rozwijanie umiejętności działania w skupieniu.

Zawody, karnawał

  • Poznawanie różnych zawodów.
  • Zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania zawodów.
  • Rozwiązywanie zagadek obrazkowych i słownych.
  • Przestrzeganie ustalonych reguł zabawy.
  • Kultywowanie tradycji związanych z karnawałem.
  • Poszerzania zakresu pojęć o wyrazy: karnawał, fajerwerki, serpentyny, maski.
  • Czerpanie radości ze wspólnej zabawy.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
ŚREDNIAKI – STYCZEŃ

 

Tak mija nam czas

  • Budzenie zainteresowania upływem czasu.
  • Zapoznanie z różnymi narzędziami służącymi do pomiaru czasu.
  • Zapoznanie z porami roku.
  • Poznanie nazw dni tygodnia, określanie pór dnia.
  • Poznawanie kalendarza i jego roli.
  • Zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów i zawodem zegarmistrza.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się, rozwiązywanie zagadek.
  • Obserwacje pory roku, jaką jest zima.

 

Kim są rodzice moich rodziców?

  • Wzbudzanie szacunku i sympatii do osób starszych.
  • Dostrzeganie powiązań rodzinnych.
  • Budowanie bliskich więzi z dziadkami.
  • Rozwijanie pamięci słuchowej, nauka wierszy na pamięć.
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych i aktywności muzyczno–ruchowej.
  • Przygotowanie niespodzianek dla babć i dziadków.
  • Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na daną cechę.
  • Spotkanie z dziadkami w przedszkolu, prezentacja części artystycznej, złożenie życzeń, wręczenie upominków.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
ŚREDNIAKI – GRUDZIEŃ

 

Odwiedziny Mikołaja

  • Uczenie się czerpania radości ze sprawiania innym drobnych prezentów i niespodzianek.
  • Wprowadzenie dzieci w świąteczny nastrój związany z odwiedzinami Mikołaja.
  • Spotkanie ze Św. Mikołajem.
  • Rozwiązywanie zagadek dotyczących Mikołaja.
  • Nabywanie umiejętności skupiania uwagi na treści opowiadania.
  • Rozwijanie kompetencji społecznych i umiejętności plastycznych.

Zima jest coraz bliżej

  • Określanie cech i zjawisk atmosferycznych zimowej pogody.
  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
  • Wykonywanie eksperymentów zimowych.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia i określania wielkości.
  • Zdobywanie nowych doświadczeń plastyczno-technicznych.
  • Rozwijanie słuchu i poczucia rytmu.
  • Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności fizycznej.

Magia świąt

  • Poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
  • Dekorowanie przedszkolnej choinki.
  • Śpiewanie kolęd, wzięcie udziału w Szkolnym Konkursie Kolęd i Pastorałek.
  • Nabywanie umiejętności składania życzeń.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania.
  • Rozwijanie umiejętności działania w skupieniu.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
ŚREDNIAKI – LISTOPAD

 

A deszcz pada i pada…

  • Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szaruga jesienna, słota.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym.
  • Rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do panujących warunków pogodowych.
  • Porównywanie liczebności zbiorów, poznanie określeń: mało, dużo.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Rozbudzenie postawy badacza zjawisk przyrodniczych i fizycznych.

Co powinienem wiedzieć o Polsce

  • Poszerzanie wiadomości na temat swojego kraju, rozpoznawanie godła, hymnu
    i barw narodowych Polski.
  • Budowanie postawy patriotycznej przez kształtowanie umiejętności przyjmowania odpowiedniej postawy w trakcie śpiewania hymnu narodowego.
  • Słuchanie legend i opowiadań o Polsce.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania.
  • Zachęcanie do samodzielnego wykonywania pracy plastycznej, rozwijanie cierpliwości i koncentracji na wykonywanym zadaniu.
  • Udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.

Zdrowie naszym skarbem

  • Zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka.
  • Rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych, poznanie piramidy zdrowia.
  • Poznanie pojęć: krótki, długi, najdłuższy.
  • Kształtowanie umiejętności dbania o czystość.
  • Kształtowanie świadomości zdrowotnej oraz odpowiedzialności za zdrowie własne
    i innych.
  • Zapoznanie z pracą wykonywaną przez lekarza.
  • Budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.

Co ułatwia pracę w domu

  • Zapoznanie z nazwami podstawowych urządzeń elektrycznych.
  • Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania
    z urządzeń elektrycznych.
  • Poznanie korzyści wynikających z posiadania urządzeń elektrycznych.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
  • Rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi.
  • Podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
ŚREDNIAKI – PAŹDZIERNIK

 

Jesień w sadzie i w ogrodzie

  • Utrwalanie wyglądu i nazw warzyw i owoców.
  • Poszerzanie wiadomości na temat jesiennych zbiorów i sposobu ich przechowywania.
  • Rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4, porównywanie liczebności zbiorów.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
  • Rozwijanie logicznego myślenia i zdolności koncentracji.

Zwierzęta jesienią

  • Zdobywanie informacji na temat przygotowań zwierząt do zimy.
  • Uwrażliwienie na bogactwo otaczającego nas świata roślin i zwierząt.
  • Kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
  • Rozwijanie postawy badawczej i wiedzy przyrodniczej.
  • Segregowanie przedmiotów według przeznaczenia.
  • Rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką.
  • Kształtowanie odruchu prawidłowej postawy.

Moja rodzina i mój dom

  • Dzielenie się informacjami na temat swojej rodziny.
  • Kształtowanie poczucia przynależności do rodziny.
  • Poszerzanie wiedzy na temat kształtów, rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur.
  • Zapoznanie z rodzajami domów i z pomieszczeniami, które się w nich znajdują.
  • Poznanie praw i obowiązków dziecka.
  • Budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.

Domowi ulubieńcy

  • Wzbudzanie zainteresowań zwierzętami.
  • Poznanie zasad właściwej opieki nad pupilami.
  • Poszerzanie wiedzy na temat schroniska dla zwierząt.
  • Rozwijanie refleksu poprzez udział w zabawach przy muzyce.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Rozwijanie słownictwa związanego ze zwierzętami domowymi.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
ŚREDNIAKI – WRZESIEŃ

 

W przedszkolu

  • Poznanie zasad panujących w przedszkolu.
  • Poznanie kolegów z grupy i ich imion.
  • Zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas korzystania
    z urządzeń  na placu zabaw i na spacerze.
  • Dbanie o porządek na stanowisku pracy.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.

Oto ja

  • Poznanie nazw części ciała i wskazywanie ich.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej.
  • Określanie swojego nastroju, odczuwanie świata poprzez zmysły.
  • Poznanie podstawowych emocji (radość, smutek, złość, strach).
  • Utrwalanie umiejętności formowania koła.
  • Rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką.
  • Uczestniczenie w zabawach integrujących grupę i tradycyjnych.

Moja droga do przedszkola

  • Poznanie zasad bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych, zapoznanie z sygnalizatorem świetlnym.
  • Zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi i numerami alarmowymi.
  • Rozumienie znaczenia pierwszej pomocy, rozwijanie umiejętności jej udzielania.
  • Poznanie zasad układania rytmów.
  • Poszerzanie wiedzy na temat kształtów.
  • Utrwalenie wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych.

Jesień w parku, w lesie

  • Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.
  • Poznanie oznak jesieni.
  • Rozpoznawanie różnych gatunków drzew i ich liści.
  • Wielozmysłowe poznanie wybranych darów jesieni.
  • Przeliczanie elementów, dostrzeganie rytmu i jego kontynuowanie.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat grzybów jadalnych i trujących.

 

Nasi partnerzy
Skip to content